08 August 2017

Throwback - Kisah kucing

tengah sembang ngan member pasal kes viral sebuah pet shop elit - gitu aku bagi nama. yela, sebab dia cuma jual (read : memperdagangkan) kucing2 berbaka asli siap ada sijil sah.

lepas tu kawan aku tanya pasal doktor kucing kat kedai tu. aku terus ingat pasal kucing aku dulu. bukan semua kedai haiwan / penjual kucing ada doktor yer.. biasanya klinik haiwan ni takde jual kucing. ada orang salah faham tu...

kucing aku ni, paling teruk pun aku jaga masa kaki dia bengkak bernanah, tak tau kena apa lah, bergaduh kot. aku bawak dia jumpa vet, cuci dan korek luka tu. dan kena warded 1-2 hari. akibatnya jari kaki belakang dia cacat sikit. bersengkang mata aku beri ubat, tukar bandage... masa tu takde sape bole harap jaga luka pada kaki kucing tu. terpaksa tukar bandage sekali sehari je... kalau ikutkan, kena buat sehari 2 kali... 


..... itulah kenangan. aku rasa kucing ni pun dah mati agaknya. kalau masih hidup mesti dah tua sangat.

No comments:

Post a Comment