06 July 2016

Raya 2016

This year turn rumah mertua. Happy je. Tapi takde la excited.... sebab adanya perkara yang tak settle. Hal yang aku tinggalkan macam tu je. Sebab malas nak berbalah. Kalau boleh, aku nak hadap bila dah settle je, the whole process cari jalan penyelesaian tu aku tanak hadap. Boleh?

1st raya yang not so bad lah. Cuma takde la meriah sangat macam orang lain kot. Umah mertua aku ni adalah yang sulung, so bapak pun dah tua tak larat pi jalan mana... duk rumah sajalah. Akak ipar turn mertua, so datang singgah kejap2 hantar lauk pastu balik umah mertua pulak. Esok lusa baru tido sini. Adik ipar yang baru kawin tu hari pun kat umah mertua. Sebab dia kawin dengan anak tunggal, memang takde menantu perempuan lain yang nak diharapkan tolong kat rumah lah... dia pun main lari2 kejap umah mertua.. kejap umah sendiri... yang lain turn umah mertua atau datang singgah je lah sebab memang duduk dekat2. So tinggal aku je la yang ada...

Scroll2 fb dan ig... memasing meriah je dengan hashtag #team..... aku ada la jugak amik gambar tapi soul raya tu takde. Takde rasa nak upload, yang up pun zuel. Aku tengok pic orang pun mampu komen dalam hati je lah... ntah lah...

No comments:

Post a Comment