17 January 2016

Ni nak nasihat ajerr


Itu pasal ler kalau aku nak melawat member yg baru melahirkan.. biar la lepas beberapa minggu... mak berpantang ada cuti 60 hari, byk lagi masa nak melawat! And aku kurang gemar nak pegang2, nak gomol2 newborn baby. Ada member aku cakap "saya baby umur sehari pun berani nak pegang"... Ha'ah... aku memang tak berani pegang sebab takut kalau baby tu terjangkit pape dari aku. Kau mana nampak ape kuman ada kat badan kau!

Pasal pegang2 newborn baby tu satu hal... dah tu ada pulakkk orang2 yang takde common sense. Masa aku bersalin 2 bulan lepas, malam tu jugak ada member aku tanya, kalau2 bole nak dtg melawat sy kat spital. Stress mak! Agak2 ler... baru few hours bersalin koot... bila aku jawab elok2, mintak tunggu la aku dah settle balik rumah, haaa datang lerr... bole tanya lagi "alaa... tak bole ke???"

Aku paham sesetengah orang seksaited nauu nak nengok newborn baby. Kalau bole nak jadi orang pertama tengok dan pegang dan hapload kat fb pastu tag kawan2 lain. Tapi kalau baby tu malam2 meragam nanti, ada menyusahkan ko ke? Mak bapak jugak yang sengkang mata...

2 comments:

  1. menda ni kan..kekadang kita nk cakap, tp kang dilabel overprotective plak... padahal benda tu common sense la kan... ko tgan tah korek taik idung ke ape, pastu picit anak aku..hahahah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh anak kite... wajib ler overprotective. kalau sakit, sape yang jaga kalau bukan parents ye takk hehehe

      Delete