14 October 2015

GabaG - Beg pam paling cun!

Hai.. dah lama aku mengidam beg pam susu tapi nak design tak macam beg pam susu... ehhh cemana tu?

Kalau boleh, aku nak beg pump macam ni 

Adakah korang bole bajet dalam beg ni berisi pump dan susu? Takkk kannn! Aku tengok pattern bag pam susu kat Europe je yang trendy cantik gila tak macam beg pam pun. Ada la jugak yang bawak masuk jual kat Mesia ni macam brand Storksak, tapi harganya boleh buat poket pun kena "stroke"...

Pada suatu hari, semasa aku window shopping kat dalam FB mall dikala golek2 sebelum tido, aku dok ushar2 la cooler bag untuk simpan EBM bila aku dah kerja lepas habis pantang nanti. Bila aku terjumpa pattern beg ni, terussss aku tanya harga, sebab tak pernah lagi tengok pattern beg macam ni... dan2 rasa tak nyabornya nak beli. Bila dah tau harga, lagi rasa nak bank in duit mase tuu jugak. Seriesss.... sebab harga dia masa tu setara ngan harga cooler bag yang biasa dijual, malah ada yang lagi mahal dari harga beg ni... tapi tu harga pada masa ituuu ler...

Masa tuuu aku rasa awal lagi nak beli. Bajet pun tarak.... so aku let go je la dulu... walaupun seller tu cakap ni rega promo, maybe lepas ni tak dapat lagi laa harga tuh... abes dah aku takde bajet, nak buat acaner kan... *mampo gigit bucu bantal ajer

Bila bulan terang ada rezeki lebih, aku pun pm ler seller tu tanya pasal beg ni. Aku redhoo ajer la nengok harga dah naik. Beza ler dalam RM20-RM30, tapi dia bagi free icepack 2pcs. Pejam mata je la, sedapkan hati sendiri... terus aku letak booking fees. Beg ni aku kena pre-order yer... so kelebihannya, tak la terasa kena bayar sekepuk gitu. Bole settle payment lagi separuh bila beg dah sampai...

Lepas tu aku dah lupa pasal beg ni, sampai seller inform beg yang aku order tu dah sampai... siapa nak dapat beg dia esok lusa, cepat2 ler settlekan balance... sempat lagi tu aku membelek2 pattern yang lain. Nak bagi puas hati kan... tapi last2 aku pilih jugak design yang aku dah book awal2 hari tu....

Haaa... ape yang best sangat ngan GabaG ni?


aku tak expect beg ni datang dalam packaging macam ni.... mula2 aku bukak parcel, macam pelik jugak.... awat pat segi gituu??? rupenya dia masuk dalam beg plastik khas siap zip.... haaa exclusive okeyy! Dekat tag tu korang boleh nampak design bag GabaG ni ada beberapa jenis.


Beg ni 2 in 1. Ruang beg sebelah bawah berfungsi sebagai cooler bag. Bole isi EBM + icepack + corong pump / manual pump / freemie. Ruang sebelah atas pulak, bole isi motor pump, power bank atau barang2 lain... kalau korang memang jenis tak bawak banyak barang, bole guna satu beg ni aje. Orang pun tak tau yang tu sebenarnya beg pump berisi EBM... hehe

Dalam gambar tu aku try isi motor malish ilaria + tube, plug motor bpump atau powerbank, purse dan tag kerja. Masih ada ruang untuk kunci dan henpon... Aku memang jenis tak bawak banyak benda time pegi keje...


Material beg ni macam kanvas tebal... aku rasa macam ala2 kain kanvas beg skolah yang tebal tu. Kain macam ni, tahan lasak dan kalau kena hujan pun tak bocor masuk dalam beg. Material lining sebelah dalam cooler bag pulak, pun berlapis ngan plastik. Kalau korang boleh nampak laa, kat gambo close up tu, ada lapisan plastik transparent. So air yang tersejat dari icepack tak akan terserap ke dalam beg. Kalau lah susu tertumpah pun, takde la terserap masuk kat span cooler bag tu... Bole lap aje ngan kain...

Dulu aku guna cooler bag JJ... hari2 guna buat simpan EBM time kerja, tapi air sejuk dari icepack tembus ke bawah bag pastu lama2 jadi taik lalat sebab lining dalam bag tu jenis kain... 


Bawah beg ni beralas plastik, so takde la basah kalau terletak atas meja basah atau lembab.... dapat elakkan bawah beg ni cepat kotor. Lepas tu side belakang beg ni, ada satu poket plastik kecik, boleh letak namecard ke, tag nama ke, atau emak2 boleh ler letak gambo anak. sambil pumping, bole tengok gambo anak, ni pun salah satu teknik nak stimulate pengeluaran susu tau! Emak nak mengepam, kena la happy2...

Pada aku, beg ni dah cukup luas. Kalau ikut pengalaman aku pump susu untuk Wyna dulu, ruang besar camni dah cukup lah untuk 2-3 kali sesi pumping. Aku lebih suka simpan susu dalam plastik bag sebab jimat space dalam cooler bag, lepas tu bole terus simpan je dalam peti sejuk bila dah balik rumah....

Aku try isi beberapa cara penyimpanan EBM bersama pump dalam GabaG ni... mungkin dapat membantu emak2 sekelian 


Kiri atas
3 botol wide neck autumz + ice brick + manual pump avent
Kiri bawah
3 botol wide neck autumz + ice brick + manual pump avent + ice pack gabag
Kanan atas
3 botol wide neck autumz + ice brick + corong pump malish Ilaria
Kanan bawah
3 botol wide neck autumz + ice brick + botol avent 9oz, muat disimpan secara berdiri

semua isi di atas boleh muat cantik2, bole tutup rapat elok2 je... takde la terketat ke, tak muat ke... just nice lah! 

Tips : 
- kalau kita pumping beberapa sesi semasa waktu pejabat, tak perlu basuh corong pump tu setiap kali habis satu sesi pumping. Just lap dengan tisu bersih, pastu bole simpan dalam plastik zip lock atau bekas tipuware pastu simpan je dalam cooler bag / peti sejuk untuk kegunaan sesi seterusnya...
- corong malish ilaria ni boleh dipasang dengan storage bottle wide neck autumz atau botol avent natural... botol breastpump malish ilaria tak ada penutup botol, so kena tutup guna penutup botol lain (autumz/avent wide neck) atau korang boleh pump je terus dalam storage bottle, pastu dah boleh terus simpan....

Haaa teruja takkk?. Gabag ni ada banyak lagi design lain yang cun-cun tau! so ape lagi... klik link kat bawah ni cepat!
Seller :: Nur Aliaa Zamri

No comments:

Post a Comment