04 December 2014

Ini cerita pasal vitamin murah

aku memang dari kecik dah terbiasa makan vitamin.. terutamanya multivitamin dan vitamin C. tak tau la kenapa ayah aku dulu selalu bagi aku makan vitamin C, untuk prevent batuk selsema or nak kuatkan antibodi aku kot... biasa la masa tu aku budak2 lagi...

so bila dah besar tua bangka ni, pun selalu la amalkan makan supplement, cuma dah pandai2 pilih sendiri laa... 

sebenarnya, apa jenis supplement yang kita nak amik pun, contohnya macam pil vitamin la kan... sebenarnya tak la kisah sangat apa jenis brand pun... mana2 jenama pun aku rase ok je... terutama brand2 yang popular, macam blackmores, kordel's, 21th century, bio... bio ape tah lupa lak... ada beberapa brand yang aku pernah guna dan masih guna.

Aku rasa semua pengeluar vitamin ada R&D, so bukan lah vitamin ni dikeluarkan suka suki pakai kilang belakang rumah... nak lagi kalau brand tu dah bertahun lama kat pasaran... dah establish, so tak salah pun kalau nak pilih jenama2 tu... yang penting pastikan halal. 

Cuma aku prefer jenis vitamin yang berkualiti tapi murah harganya.... cis! Dasar cheapskate! haha... takde lah, bukan kedekut, tapi kalau boleh dapat yang berbaloi dengan harga, why not kan... *ayat sedapkan hati

Macam vitamin ni... aku pun tak la cakap Vitamin C ngan Vitamin E dia ni terbaik. Tapi aku tak jumpe lagi brand vitamin C lain yang sama formula (500mg sustain release), tapi harganya kurang dari RM16 sebulan = 30 bijik oiii... tak dapat! aku dah pernah survey....

lepas tu, aku pernah gak laa cuba cari Vitamin E kat farmasi yang mengandungi Grapeseed (biji anggur), sebab aku ada parut2 kat muka akibat suka picit jerawat dulu... tu laa, mak dah cakap, jangan dipicit jerawat tu, jangan kena kuku... haaa kotes2 lagi jerawat tuuu, kan sekarang muka dah berlopak macam bulan! Susah tu nak hilangkan...

Dari apa yang aku baca, formula yang ada dalam vitamin E ni powerful untuk hilangkan parut kalau makan dan sapu kat muka secara konsisten sebab dia ada minyak vitamin E + Grapeseed... tu yang aku nak try, tapi nak cari brand lain yang kot-kot lagi murah ke? takdee.... so terpaksa la beli. harga untuk sebulan = 30 biji RM38... bole laa

Lepas tu, bulan ni pulak ada promo Vitamin C + Vitamin E, memang ngam sangat la kalau nak try untuk masalah kulit. Target untuk kulit, tapi sebenarnya banyak lagi benefit lain...


okeh? kalau berminat, boleh contact sini... 0127370107

No comments:

Post a Comment