26 September 2014

Simple rules of life

Biasa dengar orang kata,

buat baik dibalas baik
Pikir positif dapat positif
Beri lebih dapat lebih

Dannn... apa2 lagi lah positif quote... hidup ni kalau sentiasa positif semuanya mudah... hati tak sakit, orang pun senang ngan kita...

Tapi bukan senang ye kita nak jadi positif sentiasa... ada masa memang cepat je rasa nak mencarut. Bile kita tak dapat apa yang kita nak... kita cepat je salahkan orang. Kalau kita dah pikir negatif kat orang tu... orang tu buat baik macamana pun tetap ler kita anggap negatif. Contohnya...

Ala.. mood dia baik..tu pasal bagi baik awal... cuba mood dia tak baik... matik laa nak layan...

Alangkah bagusnya kalau kita cakap je la.. terima kasih bagi balik awal dari sibuk nak kondem. Kondem pun dapat ape? Dapat sakit ati je kan... bos bagi balik awal... kita balik ajer lah. Tak payah la nak komen lebih2 sangat. Kita pun keje ntah2 tak lah bagus sangat. Kan.

No comments:

Post a Comment