14 August 2014

Bacakan Ayat-Ayat Ini Sebelum Anak Anda Terlelap Tidur


Sebelum ni aku ada baca kat mana ntah... lupa dah. aku cuma ingat ada 4 jenis ayat yang digalakkan baca semasa anak nak tidur... dalam dia mamai2 tu...


tapi kekadang aku dah baca siap2... wyna bangun pi smack down kitorang... haiii laa anak. main la pepuas. ibu nak tido dulu yek. nanti dah ngantok datang carik "nek" tau... iye... dah tutup lampu gelap gulita pun dia boleh main jugak... lagi penat kalau aku nak pakse dia tido. sometimes terpakse la kena marah sikit sampai wyna menangis... haaa pastu baru dia nak tido... 

Dipetik dari : SINI

********************************************************
Untuk mendapatkan anak yang sholeh, lembut hatinya, rajin belajar dan juga rajin beribadah, bacakan ayat-ayat ini sebelum anak-anak betul-betul terlelap tidur. Jadi kira-kira mereka sudah terpejam tapi masih bisa menerima stimulus dari luar.

Bacakan Ayat-Ayat Ini Sebelum Anak Anda Terlelap Tidur

Apa ayat-ayat yang dibaca?

      1.       Surat Al-Fatihah 1 kali
      2.       Ayat Kursi 1 kali
      3.       Surat al-Insyiroh 1 kali
      4.       Surat Thoha ayat 1-5, 1 kali

Setelah itu kemudian hembuskan di ubun-ubun anak kita. Niatkan agar anak menjadi anak yang sholeh dan pandai, rajin beribadah dan juga belajar.

Jika sudah terlanjur tidur, bisa juga anda bacakan ayat-ayat tersebut ketika anak anda sedang tidur. Kemudian hembuskan juga di ubun-ubun dengan niat yang sama. InsyaAllah anak-anak akan menjadi anak yang kita idam-idamkan. Amin…
********************************************************

aku kalau bab2 macam ni segan sikit nak share... maklum la.... sendiri pun terejal gak... huhuhu. mana yang elok kita amalkan lah yer... semoga bermanfaat.

2 comments:

  1. bagus share benda mcm ni...kite berusaha untuk jadi parent yg baik, orang lain pon blh dapat manfaat..tq share..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah... sesama lah jadi lebih baik

      Delete