06 June 2014

Positive Vibes

kita adalah ape yang kita fikir... biasa dengar?

kalau diri tu penuh dengan cas-cas negatif, memang semua yang datang adalah benda negatif...
aura negatif, tarik perkara negatif datang dekat... orang buat benda positif pun kite pikir negatif...

kalau negatif , maka kita pon bertambah negatif..
kalau positif, maka makin bersemangat diri kita untuk terus berusaha..
- eh ni status sape ni... pinjam aaaa...

bukan la positif all the time, tengok la situasi, takkan tu pun motivator nak ajar...
pernah baca pasal...jangan show off bla bla bla.. sebab mungkin ada orang yang tak mampu bla bla bla... 
kalau tak pernah baca, pegi google or baca balik kat sini :


ini kalo orang yang nak pikir negatif mesti dah komen 

"nak show off lettew..."
"nak cakap bini dia pandai lettew"
"nak bagitau dia mampu belikan bimer lettew"
"huntonglaaahhhh" >>> ok ni ade bau jeles... now days aku tak suke komen ni. kecuali orang2 tertentu la... sebab korang (korang tau sape korang) kalau komen untunglah tu aku rase nganjing sarkis je *sarkastik tone

orang yang positif akan rase happy dengan status IK ni... or tak rasa pape... lagi bagus kalau rase "aku pun nak jadi macam dia..."

antara sebab aku quit tweet sebab..kekadang ada berderetttt ayat makis2, sebut farkis2... kalau sampai yang tak berapa kenal pun bole cakap kat aku "annoying la dia tu" ... cane nak cakap tu? 

dah... tak yah cakap pape.


2 comments:

  1. moral : elakkan bercampur dengan manusia negatif. kompom low self esteem tu menjunam2 dalam palotak kite...haha!

    ReplyDelete