28 May 2014

Batas sebagai kawan

Walaupun kita berkawan macam isi ngan kuku....permata dengan cincin *chewahh!
kawan rapat (atau perasan macam rapat) macamana sekalipun tetap la ada batasnya...

Aku tak tau la macamana rasa ada bff yang pernah tido sebantal sekatil... sebab aku takde bff macam tu... Tapi aku ada la kawan yang rapat...kawan yang transparent... atau ada kawan yang meng-iktiraf aku sebagai kawan yang rapat dengan dia....

Cuma... kena la faham batas... atau pun mungkin kawan tu tak kenal aku betul2 kot... walau rapat cemana pun... aku masih ada beberapa perkara sulit yang aku tak boleh nak cerita... dan aku pun paham kalau kawan aku pun buat macam tu kat aku.... fahamilah... kawan tu ada hak nak berahsia... aku sape nak tau serba serbi pasal kawan aku tu... 

Berahsia gaji
Berahsia harta benda
Berahsia hal rumahtangga apatah lagi
Berahsia pasal dah preggy (ehhh!) *ok gurau je

Fahami jugak bergurau pun ada batas. Aku pun kekadang takut jugak kalau gurau terlepas pandang..... sebab tu kekadang tetiba aku mintak maaf kalau2 aku terkecikkan hati kawan aku padahal kawan aku tu takde menda pun...hahaha...sampai dia pulak pelik nape ngan aku ni??

Since aku join shaklee... this kawan yang baik sangat ngan aku suke panggil aku kakak shaklee...tetiba sms aku - "hi kak...saya nak order shaklee" padahal bukan nak pun...saje je. Jokes. Aku terima... sebelum tu pernah sound "status wassap tak boleh blaahhh" (hi! berminat nak order Shaklee? Contact me!) .... pun aku terima gak... senyum je...

Hari ni tanya "pose ganti kee kak shaklee... " Alhamdulillah panggil aku kakak Shaklee, moga2 makbul la doa kawan yang baik hati...nanti kalau aku buat hashtag #kakakshaklee jangan terasa diperli pulak. aku just jawab "nazar" Dia reply "wow.. nazar ape?" Aku just "hihihhi".... dan dia reply lagi "oh..tak leh tau eh?" - ikon jelir

Aku dah start rase annoying... nazar ape.... aku rase tak perlu la aku bagitau... laki aku sendiri pun tak tau aku puasa ganti ke puasa nazar... kekadang dia pun terlupa aku puasa... sesetengah perkara aku lebih selesa biarlah hanya aku dan Pencipta je la yang tau...

Tapi please la hormat dan faham... sekalipun dia rasa rapat ngan aku..... bukan semua benda dia boleh tau... aku bukan tak cuba... aku cuba nak transparent tapi so far tak boleh lah. because I can't bear dia punye judgement nanti dihari yang akan datang. kalau dia bole upcome dengan aku pasal life orang lain, dia jugak boleh buat benda sama pasal life aku. thats why aku lebih suka tutup hal life aku kat dia... tak banyak benda yang aku cerita... 

macam hari tu...aku tegur sikit je pasal "jaga kereta"... dia bole bagi alasan "aku tak tau cemana lagi nak jaga... bla bla bla... ORANG ADA LAKI LAIN LAA" nampak? kalau dah salah sendiri tanak mengaku, tak payah la nak drag alasan murahan. dia cakap tu general statement, tapi dia tengah borak ngan aku sorang je, dan aku dah berlaki kan? dan aku yang tengah bagi nasihat kan? nasihat tanak dengar, tu la bagi alasan ntah apa2...

padahal aku tak paham sangat ape kaitan jaga kereta dengan orang yang dah berlaki? aku tengok ade je mak buyong bole handle the situation masa kereta mati tengah jalan? (sape tuu??) ada je kawan aku yang handle kereta rosak padahal hubby kerja jauh, tak duduk sama? (sape la tu ek?)

oleh sebab aku dah hadam jadik taik perangai dia ni... so kalau sentap pun aku cakap "lantak kau lah"

*hari tu upload gambar anak...dok tanya "keta baru?" Serius...interior kereta tu tak nampak sangat pun...tapi saje la kot serkap2... but kalau betul aku tukar kereta pun aku takkan cakap.... lagipun aku dah muak dengan komen "untunglaaahhh" sekali sekala takpe... ni kalau hampir setiap benda nak komen camtu rasa annoying giler... Aku makan mee rebus pun nak cakap untunglah....diri tu malang sangat ke?

2 comments:

  1. hahahaha! macam tetau je sy akan bace entri nih kan? hahaha! same la kite...takde bff sangat pon..tak reti nak ber'bff'..sebab trasa nak ade privacy..kot?
    sabor je la..kadang2 org nak mnyakat je tuh..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia ni memang suke menyakat dengan bagi gelaran kat kawan2... tapi bile terkena balik... pandai pulak rase kena perli...buat kat orang bole, bile kena kat diri sendiri tau pulak tak boleh terima... haha

      Delete