20 March 2014

Maki? Penat dengar

aku busy... lately
dan aku suke... kejap je dah petang... terasa macam tak puas duduk hadap pc...sebab banyak keje nak dilangsaikan *termasuk la freelance, tulis blog.. bla bla bla

so.. time cabaran kerja (read : tekanan akibat beban keja) meningkat, aku memang agak mudah jugak nak naik darah... bukan marahkan kerja... kekadang marahkan hal remeh...

hal emak2 yang takde common sense...
hal apek bawak forklift hon tak berhenti...
hal kawan yang ajak sembang merapu meraban...

dah tak merempan kat tweet *agaknye la
mai la bising kat aku....

masuk mode : gaya bahasa novel...

"fucking annoyed" katanya kat aku... 

"ko ni bile nak benti maki orang?" - ujarku 

"hahahahahah" - dia gelak beso. 

"kene dok lam enviroment gomen ar kot...baru baik sikit"...sambung beliau

"enviroment aku wth wtf tu daily words...aku cepat terpengaruh" - tambahnya lagi...

"baik ko cakap dok dalam envi geng surau" - ujarku lagi...

"aku used to be geng surau jgk...same je" - balasnya...

aku sedikit macam nak marah... terasa nak cakap - 
"so geng surau pun stok suke maki2 tak jaga bahasa gak lah? ic..ic..baru tau... maklong la... ai bukan budak surau...bukan budak skolah arab macam ko... ai dulu skolah sekular, campo laki pempuan jah..."

tapi aku hanya mampu... gelak - haha... sebab nak jaga hati, tanak ada sentap, gado2...bising2 orang provoke dia... ntah2 dia je sorang terasa di-provoke? dan... macam la dia tak pernah provoke orang? 

aku kasihan sama dia tapi aku pun tahu penat.

2 comments: