18 February 2014

Sepantas yang bole

beberapa perkara yang aku nak rembeskan kat sini...

ahaaa

1
Alhamdulillah syukur aku wyna dah sihat, makan dan ceria seperti biasa. terasa macam lega umpama awan mendung berarak pergi... eceh! statement bajet novel. ada selsema sikit, tapi as long as dia tak cranky, nak bf dan makan.

2
hari tu aku ade satu interview kerja, dan aku dapat job tu. tapi aku tak pegi (setakat entri ni ditulis) sebab zuel pun macam tak berapa nak bagi pegi. bukan ape.... kalau aku terima tawaran tu, memang rutin kerja harian kitorang agak banyak berubah. 1 - lokasi tak sehala ngan opis zuel / 2 - laluan tu memang agak mimpi ngeri (read : traffic jam + jalan rosak) / 3 - working hours...  

kata member aku yang pernah dapat offer yang sama : "kalau tak sebab working hours dia, dah lama aku blah dari sini"... bagi aku, kalau aku nak terima tu bole, tapi tough ler, nak gaji lebih, masa dan tenaga pun lebih... hiihihi

3
sejak kerajaan menarik subsidi minyak, aku tengok makin banyak member2 dok menjual kat fb. dah sekali baca news feed fb aku tu macam aku berjalan dikaki lima kedai2...haa gitu. ko nak ape? ade tudung, ade baju, ade kedai jahit, ade kedai baby, ade kedai supplement...ade kedai jamu nak kasik ketat... opps!

ok, satu perkembangan yang bagus, masing2 nak cari duit lebih. aku pun dah pernah try nak menjual barang online jugak. sape2 nak harga murah, boleh tanya2 aku...hihihi. antaranya :

- baju
- handbag
- tudung
- pakaian baby
- jamu / supplement yang hot2 skrang ni (aku jual je, jangan tanya testimonial aku)

tapi tu lah... selalunya bile aku start jual barang fizikal ni, tetiba aku busy ngan keje opis...keje design. jadi aku terlebih fokus untuk siapkan keje2 design, tak sempat aku nak promot barang fizikal. kadang2 tu aku terpikir, kenapa ye slalu jadi macam ni? adakah memang ditakdirkan sumber pendapatan alternatif dari kerja2 design?

ade sorang member ni sibuk promot MLM, sampaikan aku beli kasut bata pun dia dok kaitkan ngan bisnes dia... like "meh join aku, 10 pasang pun bole beli"... huk aloh... aku buat tak tau je... belum sampai tahap nak hide semua status dia (kalo dah status hari2 pasal biz MLM dia mau tak muak?) so takpe, cool je dulu... 

takk..aku tak benci MLM. mak pak aku dulu pun join MLM, aku pun pernah join (sebab nak beli ngan harga murah) tapi meluat ngan cara sesetengah agen ni buat marketing yang sangat over.. dia punye target nak carik downline je, bukan nak menjual produk sangat...nak lagi jenis merendah2kan orang lain tuh! sesetengah MLM jual produk mahal sangat. yerla, jual murah kang celah mana nak dapat profit riban2 kan... ahakz!

dah..sambung keje!

2 comments:

  1. kan? nawaitu tu dah betul la, nak meniaga online.pastu tibe-tibe super bz..pastu langsung lupe promote barang, pastu keras camtu je.hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la pasalnyer... promote mase mule2 je, pastu diammm... tak sompek nak belek...hihihi

      Delete