31 December 2013

Throwback 2013

saje gedis nak buat imbasan 2013...

rasanya tahun lepas (2012) lupe nak buat...padahal banyak gak tu... list jap kat sini...

throwback 2012 :
- January - USS Singapore trip
- Feb - Disahkan mengandung
- April  - Bandung trip
- May - Jalan2 kat bird park, Singapore
- October - Bersalin
- Nov & Dec - Berpantang....ngeeee

target aku dalam 2013 ni lebih banyak pada keperluan material. Alhamdulillah mana yang aku rasa penting tu dah dilangsaikan tahun ni... 

KABINET DAPUR
wishlist pertama yang aku rancang menjadi kenyataan yang terakhir... semalam dah alihkan perabot dan mesin sebab esok or lusa contractor cabinet nak datang pasang... takde special request pun, kabinet yang simple jek dah memadai supaya dapur lebih teratur... 

TEBUS BARANG KEMAS dari Ar Rahnu
wishlist kedua...pun menjadi perkara 2nd last yang aku buat. lupe nak cross. jujurnya aku takde saving banyak sangat, so kalau ada hal2 penting ke..atau parents aku ade nak mintak tolong sikit ke...aku pegi ke Ar Rahnu... kalau biasa dengar radio Ikim fm...ada iklan "kak tom! besarkan lah warung niii... emas kak tom kan banyak tuuu...bole pinjam sampai 100 ribu ringgit!" haa camtu. selain kegunaan masa kecemasan, boleh jugak guna untuk pusing modal berniaga...macam kakak2 makcik2 kat pasar Siti Khadijah tu buat... mungkin mereka mencontohi kak tom dalam iklan Ikim.fm tu....  haa... jangan risau, pinjaman ni takde interest pun, cuma bayar upah kat bank yang tolong simpankan... upah yang sangat rendah. contohnya kalau pinjam kurang dari RM1000, upah simpan tak sampai pun RM50 untuk tempoh 6 bulan... bile dah ade duit tu, tebus la balik... berapa kite pinjam, itulah yang kite bayar semula...
*lain Ar Rahnu, lain kiraan, tapi rata2 lebih kurang ler

FOOD PROCESSOR
sebenarnya ni pun salah satu benda aku target nak beli...siap masuk wishlist 2013 koo....

HANDPHONE IZP
yang ni... aku tak ingat kenapa nak masuk wishlist... yang pasti aku yang tukar handphone...muahaha. dan IZP pakai HTC yang aku guna dulu tu...

satu wishlist yang tak tertunai tahun ni... aku carry forward - buat awning dapur. nak renovate dapur memang belummmm mampu lagi lah. tapi almari baju ngan monitor PC tu dah tak jadi wishlist dah... takde pun takpe, kalau ade lagi bagus. tapi tak jadi target 2014 lah... hari tu ade member aku tanya...ape azam aku tahun 2014? jawab aku "azam 2014 ialah menyambung azam 2013".. haha

tapi.. ape yang paling best dalam tahun ni dah tentu la pengalaman pertama membesarkan anak... terlalu cepat dia membesar (yang sebenarnya carta tumbesaran manusia diperingkat bayi memang laju) sampai kadang2 aku tak sempat nak rakam... walaupun aku pernah kata aku belum sedia lagi nak ada baby masa awal2 kawin dulu, secara tak sedar...aku dah lupakan statement tu...walau sangat penat, walau kekadang muka ketat, walau mata macam mata panda sebab tak cukup tido... tapi kasih sayang seorang bayi pada ibunya itu adalah penawar segala kekusutan yang aku tanggung... rasa dihargai tanpa prejudis... sikit2 ibu... apa2 carik hal ibu... balik kerja, aku park keta depan taska, wyna nampak aku, terus lupa kawan, lupa cikgu... hanya ibu nombor 1 dalam hidup dia buat masa skrang ni... sampai zuel pun kekadang berbulu jek bile wyna tak mahu kat dia, nak aku kat aku jek... kadang2 tu rase stress gak, macam tak boleh nak buat keje lain...tapi babak ni takde rewind, satu hari nanti wyna dah tak mintak perhatian aku macam skrang ni... so biarlah dia ngan aku puas2...

esok... tulis wishlist 2014.

cantik kan? bukan aku punye

4 comments:

  1. Selamat Tahun Baru Ain ...!
    (Hugs)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat tahun baru untuk kakak labu manis jugek *hugs ketat2

      Delete
  2. Selamat Tahun Baru buat Mrs Zuel sekeluarga dan Puan Pai Labu

    ReplyDelete