28 December 2013

Tempat mengadu

Betul la.. kalau nak mengadu..mengadu kat Allah je. 

Sebab time ko nak mengadu ngan sesama manusia... mereka pun macam ko..ada masalah sendiri dan kadang2 takde masa nak dengar aduan ko... silap2 time ko mengadu tu dah ter-palit dosa sebab dok ceta hal orang...

Tapi Allah ada setiap saat.. maha mendengar setiap masa. Ko tak mengadu pun Allah dah tau ape yang ko tengah lalui... mungkin ni dugaan untuk ko supaya ko kuat dan Allah suke hambaNya yang mengadu...agaknya masa ko senang ko jarang nak mengadu...tu pasal dia bagi haa setepek camni...

Nak mengadu...nak marah... ko cakap je la ngan Allah... takde sape boleh tolong settle masalah ko ni lebih2 lagi benda yang libatkan orang tua...libatkan duit. Allah je boleh. Kena yakin. Janji Allah pasti.

Ko rasa macam tak tertanggung lagi kan..rasa nak meletop..tapi ingat.. Allah tak akan bagi dugaan yang hambaNya tak mampu nak tanggung...so maknanya.. ko mampu hadap benda ni... redah ajelah...

No comments:

Post a Comment