12 December 2013

Kahwin jarak umur

lagi setengah jam nak lunch... meh aku nak berborak sket...




laa ni kan tengah sibuk la kisah che taa kawin... sampai ade orang tanya aku "dah tengok ke gambar2 makcik taa kawin?"


haha. aku gelak saja. ape motip called "makcik taa" pun aku tak sure. kalau kat opis aku ni, kakak2 yang umur 40++ aku masih panggil "kakak"


aku baru tau zain saidin tu sebaya aku... beza bulan aje lah. tahun sama. mungkin ade yang kagum? ke pelik beza umurnya -  "11 tahun tuu"


hehehe lagi.


aku takde menda nak komen sangat rasanya, sebab takut ter-komen yg buruk2... kalau boleh aku tanak ter-hukum (judge) sape2...  aku komen pasal corak lukisan inai che taa pun dah rase bersalah....heeee... complicated sangat dan penuh satu tangan. tapi aku komen ikut taste aku... kalau orang yang tak suke inai lukis2 ni, mau dengan aku sekali kena tarbiah... jadik, citarasa masing2... bahasa kasar dia - dah dia suka corak tu, dia bayar, sukahati dia la...lagi 2-3 minggu ilang la tuu...


ok...balik hal kawin jarak umur jauh ni...

ada beberapa kali jugak kot, cite ni dihadapkan kat aku...
aku tak tau lagi cane nak komen ek.. kalau dulu yerla, aku pun sama ter-kagum pempuan kawin dengan lelaki yang jauhhhhh lagi muda. bole set2 macam hampir sama umur ngan anak sulung je.

tapi... kalau dah jodoh~ *ehek! stereotype punye komen.

tapi siyes... aku dah tengok sendiri orang yang dekat depan mata hampir setiap hari (dulu la)... suami dia beza 15 tahun la kalau tak silap... suami dia sebaya ngan anak tiri yang sulung dan lagi muda dari aku tapi panggil aku adik dan wife dia hampir 40-an. ibu tunggal jugak... tapi anak dah 5. skrang ngan suami baru anak nak masuk 3 menjadikan total anak2 dia adalah 8 ketika umur dia 40 tahun. 

jadi..takde la aku nak hairan bin aneh sangat dengan beza umur che taa ngan zain. bagi aku, macam dah biasa je zaman skrang ni...


dan... tak payah beriya nak heran2 pempuan kawin ngan laki yang jauh lebih muda...ape lagi yang nak kejis2...  kita tak tau masa depan kita macamana kan? 


*sengih aje


2 comments:

  1. agree-sy n husband pon beza 4 tahun...itupun ade jugak makhluk2 yg kate sy bomohkan suami sy..sukati mak pak die je. elooo..ai yang gojesss taw.sbb tu dpt kawin muda..(ehhhh?)
    dh jodoh..klu lelaki muda,tp baik,hobi pon x suke melepak,x kaki club, jenis dok umah je belek anak...sape xmo kan?heeee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. yang penting baik budi pekerti... kalau beza umur lebih tua tapi takde tanggungjawab pun serupa aje...

      apa ada pada umur...ye dak

      Delete