13 November 2013

Johor Tukar Cuti Mingguan


Kecohnyaa laahai pasal Johor nak tukar cuti minggu kepada hari Jumaat dan Sabtu manakala Ahad jadi hari kerja...


yang aku kagum tu yang tukang "confirm" cuti minggu ditukar tu bukan orang Johor... pehhh kagum kagum kagum! padahal rata2 rakyat johor sendiri terutama yang keje ngan kerajaan negeri pun tak berani nak sebut confirm... memang ade surat rasmi ntah cemana bole tersebar menyatakan pasal cuti mingguan ni tapi bukan official announcement pun...

aku pun risik2 jugak kat member yang selalu dapat tender printing job dari kerajaan negeri johor. tapi dia ni... hmm kalau nak citer pasal cuti ngan dia baik tak payah laa... cuti public holiday pun dia bole tak perasan, lagi pasal isu ni? yang dia jawab : "ntah laa...aku tak amik port, cuti mana2 pun sama je pada aku."

sentap.

tapi dia ada cakap, dia baca kat retweet sape ntah, kata berita ni fake. person in charge yang bagi job task takwim negeri Johor takde inform ape2 lagi pun pasal pertukaran cuti, otw nak print pun. aku tanya sape2 pun rakyat johor ni, takde sape cakap confirm... besar kemungkinan jadi tu mungkin la...tapi selagi takde pengumuman rasmi, diorang tak leh nak kata ape la...

balik keje semalam, aku jalan saing dengan HR opis aku... so saje la tanya pasal pertukaran cuti mingguan ni... jap lagi HR aku jawab : "kalau betul pun tukar cuti... kita tak ikut kerajaan, kita still cuti macam biasa lor (sabtu ahad)"

aku dah "aaaa... ooo ye ke...? ikut bos kita la ehh?"

sebelum tu aku baruu je terpikir, kalau cuti kerajaan negeri dengan sektor swasta  tak seragam macamana? susah weeiii....  banyak kot conflict nanti. antaranya - taska wyna. tapi tak boleh nak speku2 lagi... kite tunggu je la ape citer rasminya... 

No comments:

Post a Comment