24 October 2013

Selipar Opis

Kisah benar sepasang selipar
aku tengah surfing pasal selipar...sebab merasakan selipar opis ni perlu diganti. nak pakai selipar jopun sangat macam flip flop tu kurang sesuai sebab kekadang aku ni masuk bilik meeting hantar job task depan bos, rupe dari kepala sampai ke kaki memang dah cun tapi ujung2 kaki??? selipar jamban...

tengah2 online shop... aku baru tau yang selipar iPanema itu sejenis selipar yang branded... 1st time aku sauk selipar ni cumalah kat kedai kasut Hoover kat kota tinggi, mase tu nak beli kasut adik aku...tak tau la kalau kedai kasut hoover ni pun kira kedai branded, sebab dalam kedai aku tengok ade je jual kasut2 yang takde brand. aku baru 4 hari jadi bini zuel mase tu...dan tak pernah dengar pasal selipar iPanema... mungkin mase tu fenomena Crocs masih berleluasa...

aku ingat lagi harga selipar tu dalam RM30-RM40 which is dengan design dan material dia tu, bagi aku harganye okey lah...bukan selipar ringan getah yang boleh haus kalau ko heret atas jalan tar... series! tak tau langsung...dah dua tahun aku pakai, baru this year aku discovered yang selipar ni adalah kategori selipar mahal! *dush dush dush!

sebijik camni cuma takde tali kat belakang je... jauh selipar ni berjalan, masuk pasar, masuk jamban, balik kampung, tapi aku rase aku tak bawak dia pegi fly ke bandung sebab aku memang ingat ni selipar murah, so layak dipakai kalau pegi tempat murahan aje...lagipun takut laa kot terputus mase aku sopim2 ke kan... maklum laa kat bandung banyak tempat kena menapak... wawawa....diskriminasi terhadap selipar!

walaupun rupenya sekarang dah koto-bolo (ntah mana mak aku dapat perkataan ni) tapi masih perfect, tak menipis, tak putus...aku guna time nak drive pegi balik keje, turun naik keta...kira selipar perantaraan lah...  ehhh bagus kan kalau beli iPanema buat selipar opis... tapi bile aku tengok harga selipar ni kat Zalora rasa macam demam lah!

aku memang jenis tak suke pakai kasut kat opis, tapi kat sini tak boleh masuk opis dengan tak berkasut... so option yang ade - tinggalkan selipar / sandal bawah meja...setakat ni selipar RM10 hengget je aku mampu letak kat opis... 

tapi masalahnye kalau aku nak selipar serupa sandal yang senonoh - design sesuai untuk pakai waktu keje bukan waktu pegi jamban menggunakan material yang tak tahan air... aku memang sauk je sandal opis buat pegi amik wuduk sekali... tak suke laa lepas tu sandal lembab berair... so kalau boleh nak jenis getah tapi ade la design2 macam sandal atau ade tak hi-heel getah?

ade... iaitu Crocs :


tapi mahal koot...tak kosser haku! malangnya Crocs tiruan masa ni dah tak fofular lagi...so takde la orang jual online claim "Crocs ori murah, amik direct dari kilang" kalau ade...mungkin aku beli...


ok..nak sambung cuci mata~

2 comments:

  1. checkout 'jellybunny' kalau ada kat johor.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. unfortunately...takde...dah check. huhu...akak belikan je la...

      Delete