05 June 2013

Ciri-ciri Suami yang....

...... Sweet Dan Romantik
semalam member aku agaknye tengah bosan... dia bagi aku setepek ni... pastu ujung2 tanya "ko ade dpt ke?... keke"

chewaah...gelak macam nak menganjing... (tapi bukan nak nganjing la...dia memang camtu perangai) ni nak scan laki aku romantik ke tidak ehhh... 

aku pun jawab seketol2 :

1. Call isteri time waktu keje sebab nak cakap rindu.
.. jarang. agaknye lelaki pikir, watpe nak habiskan kredit / bill...balik rumah kang cakap je la face to face... dulu mase belum ade anak ade laa cakap rindu~~ skrang ni cakap "rindu wyna~~" je!

2. Peluk isteri secara tiba-tiba.
selalu jugak... biasanya time2 aku tengah bersiap nak gi keje... saje mengaderr

3. Puji isteri cantik.
- ....kekadang.. ketika aku nampak lebih cantik dari selalu~~

4. Bergurau senda dengan isteri time baru balik keje.
... hmmm jarang sbb masing2 penat..tgk mood.. kalau mood sengal, borak la dalam kereta all the way balik keje... kalau mandom, diam je.

5. Kemas rumah atau masak bersama isteri kat dapur.
... ni selalu ler... tanggungjawab gak ni...tak kira romantik ke tak. biasanya kemas sama2 atau aku masak, zuel kemas... this point aku rase tak boleh la nak kira romantik ke tak...

6. Urut bahu atau picit kepala isteri dengan sukarela time tengah santai-santai duduk kat sofa sambil tengok TV
... ade tapi kena suruh...kakaka... tu pun kalau aku dah tak larat nak picet diri sendiri...

7. Tolak stroller baby atau dukung anak time shopping bersama isteri.
- .... memang la...sebab aku yg nak membeli...dan tak larat aku nak dukung, bengkok pinggang aku... tolak stroller baby tu bukan tanda sweet ke romantik...tu nak memudahkan bini pilih lauk... kalau rajin perhati la.. selalu ade lelaki suke duduk dengan anak2 tunggu bini siap soping....ooo ramai betol suami romantik n sweettt nyerrr... hehehe

8. Berada di sisi isteri time isteri melahirkan anak.
- ... ini wajib. tapi suami yang tak dapat berada di sisi isteri ketika isteri melahirkan anak bukan la suami tu tak romantik, tapi hospital tu yang tak romantik (read : mesra bapa / father-friendly)

9. Sanggup bangun pagi dan masak breakfast untuk isteri.
- .. tak pernah..hahah.. kejut pagi2 ajak pegi breakfast kat luar lagi romantik kot...

10. Belanja isteri pergi shopping sakan dengan ikhlas dan gembira.
- ada... kalau pokcik kayo lah... aku rase suami yang poketnye romantik memang akan bagi kebabasan isteri soping sakan... tapi kalau isteri mampu jimat2 tanak soping sakan itu adalah sweet =p

11. Bagi hadiah atau bunga kat isteri walaupun bukan pada hari anniversary ataupun birthday.
- tak pernah...yang dapat bunga ada sekali mase bday..so kira tak pernah la

12. Dengar luahan isteri time isteri tengah sedih akibat PMS sambil bagi kata-kata semangat.
- .... tak pernah PMS teruk2.. tapi kalau tekanan emosi mase mengandung dan berpantang tu ade la.. lelaki biasa la.. dengar je. huraian takdak...mesej pendek je ade...

13. Rajin solat berjemaah bersama isteri dan cenderung mengajak isteri lebih dekat dengan Allah.
.... ni tanggungjawab besarrr punyaa. tak payah komen la.

14. Buat candle light dinner secara mengejut
-... ... kem salammm. tunggu rumah blackout secara mengejut mase nak makan malam kot baru merasa... 

sesetengah point tu aku rase mesti / wajib buat... contohnyer kemas rumah...tu laki kena tolong gak..takkan sume bini buat... agak2 la kan...

aku pun tak pernah expect suami macam dalam drama korea...itu semua poyo! (kata awiee)... muka sendiri pun tak comel cam awek korea...lupekan je laa...

eh why lelaki romatik slalu nak kaitkan dengan bunga la..tedi bear la ehh...lelaki ade je cara lain2 yg nak show dorang punye romantik....kot la bagi set pinggan noritake ke...cantik la jugak nak bg laki makan dari bagi bunga2 ni sume... kalau bole aku petik masuk dalam sup takpe jugak~~

No comments:

Post a Comment