30 May 2013

Love Bite

selama lima tahun....

..... mukadimah nak suspend... selama 5 tahun kot aku drive, ni kejadian paling dahhhsssyyattt lah bagi aku. sebelum ni kes tayar pecah tetiba ketika memandu, dan jugak keta sagat tiang mase nak parking...tu lama dah...mase lom kawin.

dan ini kali...
siap dapat love bite ni hasil ciyom bumper keta depan...
morale of the story : jangan main tepun mase memandu... sepantas pantas jari menaip, akhirnya pantas lagi terlanggar kereta depan...

keta depan : nissan latio? hyundai i10? lupe dah keta ape...aku cuma ingat bontot bulat kaler ijau apple. aku rase dek bontot dia yang bulat tu menyelamatkan bumper jadi kemek... yang kemek keta aku...sikit laa...tak perasan sangat.

aku kan bini solehah so pi la wassap laju2 kat zuel pasal plat number keta dia pecah sebab aku langgar keta depan. cuak gak tu...tapi tak se-cuak mase aku drive keta family dulu... mau menyinga mak aku kalau jadi gini kat keta dia... aku takde kereta, tumpang bawak keta orang je laa

lajuuu je aku bagitau nanti aku ganti plat keta yang pecah tu... dengan harapan bile time aku amik zuel nanti dia tak bising sangat.... sangggaaattt lerr kannn...

sampai2 je, zuel tanya ape cite... aku rase benda ni kecik je, so aku cakap takde menda...aku bole relax lagi la... pastu 

zuel : cemana bole sampai langgar keta depan??
aku : hmm...sebab...tengah reply wasap orang tercayang (suara cute ala2 gwiyomi la tuu)
zuel : haa...bagus la. langgar la lagi nanti
aku : *diam...bunyik krikkk krikk krikkkk (sentap lettew)

pastu dia tanya2 lagi cemana, kat mana, orang tu laki ke pempuan, orang tu cakap ape... berserta tarbiah ala2 khutbah jumaat... aku ni pulak jenis kalau dah buat salah tu, memang taakkkk lah nak defend diri sendiri walaupun ape yang orang tu cakap tak semuanya betul...

zuel cakap "yang mesej sambil tekan minyak tu watpe?"

ehhh gilor ke ape aku nak reply2 mesej sambil tekan minyak... tapi aku diam je la....
zuel ni pulak kalau aku diam dia ingat aku buat pekak... 

zuel : dengar tak nii...orang cakap...
aku : dengar la...dah tu...watpe nak explain lagi...dah salah kan, diam je la...tak guna nak explain pun...kena marah jugak!

mase ni aku dah nak "gembeng"...tekak dah rase macam tercekik bijik doyan... eh ehhh masih kuat emo gak aku ni. kelip mata lelaju tahan nanges...

zuel : hmm..malam ni kite makan ape?
aku : ntah
zuel : kat rumah ade lauk tak?
aku : takde
zuel : nape camni....?
aku : camni camnee....! (tone bengang)
zuel : camniew chamtueww leww

tak pasal2 aku leh tergelak...tapi masih merajuk aaa... 

tapi zuel ni pun bukan jenis kaki pujuk perempuan... kalau aku marah dan dia rase dia salah, dia mintak maaf n pujuk jugak tapi lambat...dah sebaldi aku nangis sakit hati baru dia pujuk. mungkin perangai lelaki kot yang beranggapan seseorang tu perlu dibiarkan untuk cool down dulu baru pi pujuk / slowtalk.(abam mohzam cer komen skeett?) padahal perempuan ni dok tunggu la biler la laki aku nak pujuk ni.... hati dah bengkak ni macam nak pecah!

tapi kalau aku yang salah dan aku nak merajuk sebab sentap kena marah, sorry la yek. lagi pulak kalau benda tu hal kecik je... drag muncung sedepa pun takde maknanya...

4 comments:

  1. Haa...dangerous ... jangan main tepon masa drive .. .. x bagus ... kalau jalan kosong consider lagi ..tp kalau tgh banyak kete mmg tak payah la , membahayakan org lain nanti ... ape2 pn mende dah jadi ..hope jadi pengajaran di masa akan datang ja .. hehehe ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. auuuwww kakak najwa latip komen!! *hugss

      Delete
  2. ko main wasap ngan saper? biasa nie... errk btw aku pun paling2 teruk tercium pipi keter orang yg hari tue kena bebel tarbiah panjang gak...padahal nukan keter dia pun kena bebel gak...so aku faham...

    lelagi lagi faham bila laki kita nie memang tak kan pujuk punya.. ayat zuel sama ngan kiki.. hahahha
    ko buat aku gelak..adoi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat yang mana satu?? aku tengah reply wasap zuel la tuh...siap taip je tekan sent terus *dushhh

      Delete