19 January 2012

Hantaran dan Pelamin

baru nak sambung update pasal majlis kawin yang lepas. dah 3 minggu lebih kawin, few items masih seperti asal. tak berusik. hehehe

semasa bertunang, jumlah dulang hantaran telah ditetapkan 9 berbalas 7.
maksudnya, aku bagi zuel 9, zuel bagi aku 7.
kalau ade lebih, tidaklah dikira.
jadi keputusan akhir : aku bagi zuel - 13 dulang
zuel bagi aku : 9 dulang

tema side aku : merah, merah gelap + yellowish gold
tema side zuel : pink + purple (aww shuwiitt)

atas : bunga rampai. benda ni mak aku yang kata "hantaran wajib ada"...ala-ala macam sama level ngan Sirih Junjung la. biasala kan, mak-mak mesti perticular sikit...
bawah : mase ni acara menukar hantaran. mana lagi cantik yer~
=p semua gubahan side aku made by hand / DIY lah (tapi mak pengantin yang buat...wakakaka). 
aku cuma beli barang2nya saja. 
ada sesetengah bahan, mak aku sponsor.... 

all the tray tu nak let go... anyone interested, please leave your comment below =)

kiri : apam polkadot yang sedap =p
*beminat untuk tempahan hubungi 
SYU 016-732 4934 / 016-773 4934
kanan : sebakul besar buah-buahan.
kiri : sirih junjung plastik. lepas majlis, bole letak kat penjuru rumah buat deco.
kanan : Loreal Man Expert, beli kat Sogo KL... ramai pilih brand ni buat hantaran.
kiri : kasut Camel Active (Jusco Tebrau City). beserta wallet set Braun Buffel (BHG Bugis Junction, Singapore
kanan : Sheaffer Pen Set, siap ukir (BHG Bugis Junction, Singapore
atas : kek bakul (http://www.loyangkuih.com/)
bawah : bakul pastry berisi tart. siyes, ni memang sedap!
hantaran tajaan
kiri : bekas sarang burung dalam buai. aku cuma tambah telur puyuh je....
kanan : tuala yang dibentuk jadi bentuk epal. masih "dara" sampai la ni... tak bukak lagi... eheheh
kiri : halwa ke?? bukan. ni ialah gula pasir. jauh ni aku request... sebab kat JB susah nak cari orang yang bole buat gubahan halwa atau gubahan gula pasir ni. kebanyakan kat utara. punya la pening pikir kat mana nak cari.... tetiba aku teringat kat kazen aku yang dok penang, mase dia kawin dulu, dia dapat hantaran lebih kurang camni, tapi lagi cantik la.. ade lada, sayur2an... so aku mintak makcik aku (mak kazen aku tu ar) tolong carikan orang yang buat gubahan ni. last2 makcik aku sponsor terus. kira ni pun hantaran yang ditaja lah. satu bijik labu aku dah bukak, sebab gula pasir kat rumah nak habis. ehehehehe
kanan : buku "aku terima nikahnya", sejadah dan tasbih. tasbih cantik ni tentunya dari : http://mazsacrystal.wordpress.com/

ok.. berikutnya adalah hantaran dari pihak zuel... maksudnya diorang bawak hantaran barang2 aku lah....
atas : Al-Quran bertajwid serta terjemahannya....
bawah : Handbag Aigner beserta purse Liz Claiborne 
atas : Guess Watch Interchangeable Leather Strap Set, berserta HTC Desire S
bawah : satu set Victoria Secret- lotion, EDT, body mist, body butter & hand cream 
kiri : Sirih Junjung original =p
kanan : telekung
dan hantaran yang takde kat sini :
maccaron, coklat dan kain pasang...

dan last : pelamin. 
pelamin ni simple je. aku mintak ixora design buatkan pelamin ikut sample design yang aku kasik, lagipun diorang belum ada pelamin pattern lebih kurang macam ni..... of coz la happy sebab dapat pelamin baru.
\(^_^)/
berminat untuk hire diorang? sile contact :
Siti Radziah (Gee) 013-7685898 /  017-7757875(Mak Ani)

okeh... siap. nak buat keje pulak. babai!

5 comments:

  1. nak let go?? confirm cop....LALALALALA

    ReplyDelete
  2. bebeh, ko siyes ke nak? aku siyes nak let go ni...

    ReplyDelete
  3. tray apa yg nak let go tu??
    gojes la pelamin tu. simple tp cantik!!!

    ReplyDelete
  4. seperti dalam WA...yes aku rasa kita kembar.. ;p

    ReplyDelete
  5. dhiera...
    tray hantaran dear... ada 11 semuanya...

    lalink, doa2 aku sampai depan rumah mase kenduri adik kiter yer~~ (kan kite kembar?)

    ReplyDelete