09 December 2011

14 HARI

Tengok Kalendar....

kekadang aku relax... 
kekadang aku kusut... 
kekadang aku nervous... 
kekadang rasa macam nak pitam... 
kekadang aku macam tak sedar...
.....yang aku ni dah nak jadi ISTERI orang... 
 fefeling macamkan kau masih bujang la ehh?? 

hellloo? hello? are you wake up already???

lagi 2 MINGGU JE OKKK!

sabtu esok... dan sabtu minggu depan adalah sabtu terakhir sebagai orang bujang...
dah sedia nak bagi notis perletakkan jawatan?
Ya Allah...permudahkan segalanya dengan beserta Rahmat-Mu
amin.

Beruntungnya perempuan yang mempunyai rahim... =>> 6sebab:

1.) Dia bekerja denganTuhan..jadi 'kilang 'manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh.. 7sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari.Cuti ini bukan cuti suka hati tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang...sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..

3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita,sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi,seluruh dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin,itu dianggap mati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga..Untuk orang kafir dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran siksa kubur.

4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami:seluruh kebaikan suaminya,semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.. Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya,jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga. Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.Kalau seorang isteri asyik merungut,mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.

6. )Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya. Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA........


ps : perempuan ni... mudah benar nak masuk syurga.... tetapi senang lah jugak nak ke neraka....

5 comments:

  1. saya sangat sukakan entri ni. rasa tersentuh. betapa untungnya kita seorang perempuan~

    ReplyDelete
  2. dhiera,

    seronok kan...tapi dugaannya banyak juga... isteri merungut sikit walaupun dalam hati...dahhh dapat dosa, dahh jadi tak ikhlas...

    ada masa kita akan berada dalam tekanan, keje, anak, duit.. penat... lepas tu suami request itu, ini...rumah sepah nak kemas, anak menangis nak susu... lampin basah...semua berlaku serentak...

    agak2nya cemana keadaan saya mase tu ye? kalau jadi mommiezilla karang... dosa pulak T_T

    ReplyDelete
  3. betul jugak kan? terdetik sikit je rungutan dah dosa. kena pupuk diri dari sekarang supaya sentiasa ikhlas~

    ReplyDelete
  4. wah, debar2... semoga majlis berjalan lancar. cepat2 dapat zuriat. oh, sukenye saya! :)

    ReplyDelete
  5. oohhh epa... terasa mau demam baca komen awak ni...

    epa, kalau cepat sangat nanti boyot pulak bile attend majlis awak...hehehe

    ReplyDelete