25 October 2011

SUKA KUCING - TANDA PENYAYANG


pada pendapat aku, orang yang sukaaaaa kucing - yang aku maksudkan ialah yang suke bela, peluk, cium kucing, belai kucing.... adalah terdiri dari manusia2 yang jiwanya halus, hatinya lembut.....

kawan satu kolej aku dulu pernah cakap - kalau bole, cari la lelaki yang sukakan kucing. tapi bf yang aku pernah sayang jenis suam2 je ngan kucing... kiranya, ada kucing pun ok, kalau takde... lagi ok! haha

aku suka kucing, sayang kucing tapi takde la sampai ke tahap makan tido pun nak dengan kucing....  takde la lagi sampai nak kutip kucing2 tepi jalan dan amik bawak balik... 
aku tak mampu lagi nak bela ramai2.....  
kawan2 pempuan 1 kelas kat kolej dulu, tak ramai yang suke kucing. kalau kucing datang dekat kacau diorang makan kat kedai....kaki tu mesti nak sepak or tolak2 kucing tu....sama la ngan makcik kat kilang ni, kalau ade kucing datang mintak makan ke... meleseh2 kat kaki ke...dia tolak2 ngan kaki.... aku yang tengok, hati ni rasa macam kena keruk ngan garfu tau!
pakal je la orang tua...pakal je la nak jaga hati kawan2.... kalau tak, aku lak tolak kaki diorang ngan kaki aku.... boleh?

 kalau la aku berduit sampai tak habis makan, aku nak bukak satu tanah besar untuk tempat bela kucing.... dengan june... dengan famy...dengan sume orang yang sayang kucing.... tapi kan mesti tempat tu jadi tempat "pembuangan kucing". orang ramai tolong kutip pastu letak kat situ. pastu claim as rescuer, claim as cat lover - haha fark!


teruk kan ?

ps : sape yang anti kucing tu mesti tak setuju ngan pendapat aku.....kah kah kah

2 comments:

  1. yup!...if ade duit bejuta...nak je bukak tempat jaga kucing....

    ReplyDelete
  2. Dh banyak aku kucing kene langgar la itu la ini la.. aduh lemah betul aku

    Ibarat kucing berakal
    Manusia x berakal

    ReplyDelete