24 October 2011

MIMI..... SOB SOB SOB....


AKHIRNYA....DIA PERGI...
mode sedih....
Slm. Akak nk smpaikan berita yg amat sedih. Mimi baru meninggal terjun dr tgkt 23 uma akak. Lately ni dia manja gila dgn akak. Mlm td x smena2 dia dtg pd akak terus riba n tdo atas tgn akak. Akak main2 perut dia yg da sarat bunting tu.. Tetek dia da mula ada susu...byk sgt..smua tetek dia mgembang besar.. Kain kesat kaki akak kat dapur da basah mgkin air mtuban dia da pecah, mmg dia da nak bsalin. Akak tjkn dia carier tu yg da diisi dgn kain..carier tu akak letak kat verandah (tmpt akak sidai baju tu), akak letakn makanan dia, air dan pasir kat verandah tu.
Akak tutup rapat pntu kaca tu. Bru jap td akak buka pintu kaca tu saja nk tgk kalo2 dia da branak tp akak kejut sb dia da hilang. Akak tgk atas tmbok luar tu akak nmpak ada kesan scratch kuku dia..akak pun heran mcmana dia bole pnjat sb tmbok tu agak tgi n bkn ada tgkat/tangga yg dia boleh naik. Sedih betul akak sb akak syg sgt kat dia, kena plak dia nk branak. Sori la ain, x sgka plak jd gni..dia x penah pjt tembok, dulu masa branak chika pun kat veranda tu jg, x plak dia pjt.
AKak da turun tgk...dia mati atas rumput, sedih sgt...lidah dia tkeluar...mata dia tbuka..bdn dia sejuk n keras kejung...sedih benar akak tgk 
Xde kesan drh pun, cuma bau kencing je...anak dia mati dlm perut. Masa akak pegang perut dia, terasa mcm batu tp masih panas skt...lain2 angota da sejuk. Kesian akak tgk dia..bila ingatkan kmanjaan dia mlm td akak rsa mkin sedih...mcm dia nk kata sesuatu. X sngka dia pegi mcm ni..
speechless.... hanya mampu takung air mata... hati bagai dicakar... tapi akak tu lebih lagi... nak tido pun termimpi2.... mata bengkak2... itu dah pasti.... aku... tarik nafas dalam2.... gonna miss u mimi... Im sorry... =(

 
Talking to the moon - Bruno Mars
I know you’re somewhere out there
Somewhere far away
I want you back
I want you back
My neighbors think I’m crazy
But they don’t understand
You’re all I have
You’re all I have
At night when the stars
Light on my room
I sit by myself
Talking to the moon, tryin’ to get to you
In hopes you’re on the other side talking to me too
Oh, am I a fool who sits alone talking to the moon
I’m feeling like I’m famous
The talk of the town
They say I’ve gone mad
Yeah, I’ve gone mad
But they don’t know what
I know
‘Cause when the sun goes down
Someone’s talking back
Yeah, they’re talking back
At night when the stars
Light on my room
I sit by myself
Talking to the moon, tryin’ to get to you
In hopes you’re on the other side talking to me too
Oh, am I a fool who sits alone talking to the moon
Do you ever hear me calling?
‘Cause every night
I’m talking to the moon, still tryin’ to get to you
In hopes you’re on the other side talking to me too
Oh, am I a fool who sits alone talking to the moon
I know you’re somewhere out there
Somewhere far away

gambar dari album kak rehana - owner baru mimi.... :
Hari ini aku amat sedih. Mimi (kucing kesayanganku yg paling comel, manja dan tak byk kerenah), mati terjatuh dari tgkt 23. Yang paling menyedihkan, dia dah nak beranak. Malam tadi, dia manja++ dgn aku, tidur atas tangan aku. Aku siapkan tmpat beranak dia di balcony siap dgn makanan, minuman n toilet dia. Dia nampak resah dan sakit nak beranak. Entah bila dia terjun ke bawah aku tak sedar..tau2 jam 2.00pg dia disappeared and pg tadi aku nampak mayat dia di tgkat 3...anaknya mati dalam perut. Amat trajis dan myedihkan. Terkilan betul aku!
tengok mimi sangat putih bersih... terjaga lebih baik berbanding semasa dalam jagaan aku disaat2 akhir dia dengan aku... aku harap mimi happy dengan kak rehana... cuma aku terkilan dia mati dengan tragik, terjatuh, dengan perut buncit, terhempas sendirian diwaktu malam gelap yang sepi dan sejuk.... sedih.... 

1 comment: