30 May 2011

TETIBA RASA NAK LARI

mak aku baru call, tah tetiba kuar tone "nokia"... tone yang aku set kalau mak aku call tu tak bunyi, mengong ah tu... mak aku call just nak tanya kat JJ Tebrau City ade butik Crocs tak?

kalau mak aku jadik beli, itulah kasut termahal yang dia pernah ada. aku memang galakan dia beli kasut memahal ni dari dia beli kasut murah lepas tu putus, pastu ngadu kaki sakit, pastu beli sampai sepuluh pasang tapi suruh aku jual balik kat mudah.my.... cemana aku tak racun mak aku supaya beli kasut yang mahal sikit? maksudnya, belilah kasut yang selesa dan tahan lasak, biasanya kasut yang selesa dan tahan ni pricey la sikit. dah tu bile tengok aku beli kasut, siap lak gurau2 perli yang kasut aku mahal (kasut RM50 pun bagi dia dah mahal ok). padahal bole dikira berapa ketul je kasut aku yang aku ade kalau nak compare ngan kasut mak aku. pakal je la mak aku takde rak kasut persendirian.

now gi keje aku pakai flat sebab heels aku dah kena ganti baru. flat ni patut untuk jalan2 je... tapi aku belum ada masa nak cari kasut. adoiyai.... i need a pair of new shoes for work and attend wedding invitation...alang2 tu beli skali kasut kawin.

malas betul keje hari ni, tapi memang aku takde keje pun. aku tengok keta kat parking bawah tu ade 5 ketul je, ade staff yang bercuti. patut rasa sepi sikit.

bestnya la kan if aku leh lepak je rumah, tak payah susah payah tempuh jem nak gi keje. bangun ikot suka hati aku. nak makan, dah ade orang masak. cakap nak makan ape saje, semua bole terhidang. bosan, gi tengok wayang ke, soping ke.... if bosan jalan kat jb, amik flight gi negeri / negara lain. beli je ape nak beli, tak payah bajet2, tak payah takut duit habis, tak payah pikir mana nak cari duit bayar balik hutang2.... duit sentiasa ada.

boleh? yee boleh blah!

Tengku Ismail pun ada keje kena buat ok, lagikan aku pacal yang hina...

dan dan la time ni nak rasa menyesal sebab tak study betul2 masa skolah dulu. owh... hate this feeling. yups, aku tak suke menyesal untuk benda yang dah lepas. kalau ade nak rasa menyesal pun aku buat2 nafikan....

tu la, orang lain gi library sebab nak study, aku gi library pasal nak dating. pastu SPM terlungkup. nak sangat jadi budak nakal, cube aku jadi budak nerd, aku dah study / keje kat Manchester skrang tau.(tetiba nak mention Manchester kan...) padahal before SPM dulu mak aku dah sound bila aku berangan nak pegi blajar kat luar negara "dah habis ke uni kat mesia ni???" tak supportive sungguh... (T_T)

masa aku skolah dulu, memang kurang pendedahan tentang alam selepas persekolahan, alam orang dewasa. stereotype mak bapak dulu, blajar - masuk uni - keje bagus.

asal dapat masuk uni tu macamkan dah confirm la kite ni bole keluar dan dapat keje bagus, gaji riban2....

aku tak pernah terpikir pun, dengan tiket SPM straight A's tu bole bukak peluang untuk aku pergi luar negara. dengan tiket SPM straight A's tu bole jadi tiket aku untuk berhijrah keluar dari negeri aku. (macam la aku ni duk kat celah utan sampai nak pikir camtu skali kannn)

dan aku tak pernah terfikir or terdedah dengan mengatakan kalau kite dah dapat keje bagus, gaji riban2, bole la beli ape saja, pergi kemana saja tanpa batasan...tak payah parents aku keje lagi skrang ni, aku bole selamba bagi 5k sebulan kat diorang. mase tu aku aku pikir, kalau dapat beli apartment 4 bilik pun dah rasa best, dapat gaji RM1000 pun rasa dah fuhh besarnya gaji. jauh skali membayangkan nak beli BMW.takde hati. tak motivate pun nak aim yang lebih tinggi, semua aim takat agak2 yang aku bole achieve. tak reti nak cabar diri sendiri. aku patu kawan ngan anak2 orang kaya je dulu supaya aku bole ter-pengaruh untuk belajar pandai2 so aku bole set level aku sama ngan diorang.

bila dah tua2 ni, dah banyak input masuk, baru la rasa... oooo camtu ke, oooo camni ke? kalau la dulu2 lagi aku tau.... jakun.

menyesal ke ngan life skrang?
jawapannya : TAK (konon2 la kan)
kang ade yang kata aku tak bersyukur ngan life skrang.

ps : entri ni agak merapu. sila jangan bantai aku.

+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=

No comments:

Post a Comment