03 May 2011

IMPRESS



petikan sebabak :

member : you... u guna software ape wat design?
aku : adobe ilustrator & photoshop...
member : photo !@#$%...?? (salah sebut)
aku : photoshop laa...
member : photo !@#$%...?? (salah sebut lagi)
aku : photo SHOP... kedai gambar!
member : oohh photoshop! i nak pinjam bole?
aku : ok.. nanti saya bagi...

esok lepas aku kasik CD software yang dia mintak.

member : berapa you charge cd software ni?
aku tergelak
aku : ala...CD kosong je, brapa sen sangat.... (aku copy pirate software je burn dalam CD)

lusanya, dia try install. pastu tanya

member : askum u sofware ada password ke...?
aku : mana ade, kata biasa guna....
member : i tanya jer mana tahu u sajer nak buat ada macam tu ker..
aku : dah install ke belum? tak pernah pun sy dengar s/ware ade password
member : macam register company lah..
aku : sebelum ni pernah install & guna tak software ni?
member : jap lagi cuba lagi. u gi lunch ker ari ni?
aku : tak menjawab soalan
member : pernah tapi yg ni lain skit..
aku : ek? baru sy tau ade jenis yg lain sikit... (perli...)
member : ya lah, u org designer, i lain, consultans custom, mesti lainn kan kan kan kan....hehehehe
aku : hmm? sebelum ni pakai software ape?
member : software dagang net...utk custom..
aku : so memang awak tak pernah guna la illustrator dengan photoshop?
member : ya loooo...
aku : hari tu kata pernah guna?
member : smlm gi mana aik..


alahai member... kalau tak pernah guna tu cakap je la tak pernah guna....
aku dah agak dia ni mesti tak biasa ngan software ni... tapi cakap macam dah biasa je buat design pakai AI & PSD...

aku bukan nak gelakkan pun kalau ko tak pandai, aku hanya akan gelak sinis bila ko tak pandai tapi buat2 terlebih pandai, lebih2 lagi kalau ko berniat nak bagi aku atau orang lain impress....

sekarang nak install software pun ko tak tau, how come ko bole kata ko pernah guna software ni......

kalau cakap tak tau langsung pasal software ni kan senang, bole la aku ajarkan cemana nak install, cemana nak guna... dah ko kata awal2 ko pernah guna (dengan confident cakap pernah guna) so, aku bagi pinjam pastu pandai2 ko ler nak install....

lepas tu tanya aku macam2 tapi still nak cover2.... nama nak cakap "sorry, I TAK PERNAH GUNA SOFTWARE NI..." haremmm!

code yang dikatakan "password" atau "register company" tu sebenarnya serial code / activation code....

tu lom lagi kes ko kata arkitek ade "kelas-kelas A, B, C..." atau mungkin kelas 1-2-3....
ok, sorry... aku memang tak tau langsung arkitek ni ade kelas-kelas...
kontraktor aku tau la....

ps : member aku ni kalau "gebang" mesti ala-ala macam nak bagi orang impress kat dia. senang cakap, dia punye story mesti nak best2 lah!

+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

No comments:

Post a Comment