29 March 2011

TAKDE REZEKI

Semalam, aku tak lunch, lepas tu pening kepala, perut menggelegak mintak diisik... keje dah la berderet2, lagi sakit otak aku. maklum la, otak jarang keje kuat kan...

so, hari ni aku rasa macam nak makan tengahari... tiba2 terbayang nasi ayam kat kampung melayu. aku memang selalu pegi situ je kalau keluar lunch. sampai brader kat situ pun dah cam aku... maklum la, brader tu ramah, sempat interview aku, tu yang kenal...


oleh kerana aku sedo yang dalam purse aku tu takde wang kertas, hatta seringgit pun, maka aku pun check la baki duit dalam akaun bank2 yang mana ada. lepas tu gigih ok gi cucuk duit kat ATM, nak mkn nasi ayam punye pasal. skali kedai favorite aku tu tutup...

ok la.. tak tau nak gi mana, aku drive masuk hiway, ingat nak gi ST... tp tak tau kedai mana nak pegi. aku terus teringat nasi kerabu kat tmpt aku keje dulu... pun kedai favorite gak. kira2 10km dari opis aku la. aku bajet nak mengimbau kenangan lama cemana aku ngan bf aku kenal la kan, dah berangan nak mms kat dia nanti... skali...HAREMMMMM!

kedai bukak tp dah tukar owner. frust. nasi kerabu takde, ape lagi, dah sampai tu, makan nasi campur je la...bebel gak dalam hati...takat nasi campo, warung dekat opis aku pun ade. haihhh aku ni... nasib baik makan nasi dari orang lain yang belum tentu dapat makan waktu ni.... haih! syukur!!

sambil makan, mata melilau tengok restoran tu. tak tau mana owner lama gi. nak tanya kat orang baru ni, muka kurang gula, malas aku nak tanye....

masa aku baru sampai... aku tanya :

"nasi kerabu ade kak?"
dia jawab "mana adaaa nasi kerabu, nasi campo je! nasi kerabu kat orang kelantan ade laaa, sini takde orang kelantan..."

tengok.... brape patah dia jawab?
masa aku smpai tu dah rase lain macam...perkakas kedai sama... tapi tak serupa cam dulu.
pulak tu...aku je customer yg ade, lengang habis! aku dah duduk makan 2-3 suap baru la ade orang lain masuk.

jam dah pukul 1 petang, cepat makan, nak balik opis. nasib baik sampai opis tepat2 time dah masuk keje. kalau tak... potong gaji.

jauh giler gi makan hari ni....

No comments:

Post a Comment